Cégkapu, mint új kötelező elektronikus kapcsolattartási forma a cégeknek

Az ún. Cégkapu egy hivatalos elektronikus tárhely (felhő szolgáltatás) a Magyar Állam által a gazdálkodó szervezeteknek. A célja a hivatalos szervekkel, hatóságokkal történő elektronikus ügyintézés, kapcsolattartás elősegítése.

A Cégkapu 2018. január 1-től fog teljes mértékben működni, jelenleg a cégeknek regisztrációra van lehetőségük, és megnyitni a saját cégkapu tárhelyüket 2018. januárjától a gazdasági társaságok (és más szervezetek, ld. alább) a Cégkapun keresztül elektronikusan küldhetnek és fogadhatnak hivatalos iratokat pl. a helyi önkormányzatoknak, bíróságoknak, NAV-nak, GVH-nak, és egyéb hatóságoknak és hivatalos szerveknek.

A kommunikáció gyors és nyomonkövethetővé válik a Cégkapu használatával, amely az első lépést jelenti a teljes elektronikus ügyintézés megvalósítása felé vezető úton.

Nem csak gazdasági társaságok, hanem egyéb gazdálkodó szervezetek, pl. ügyvédi irodák, alapítványok, és külföldi vállalkozások magyarországi fióktelepei is kötelesek regisztrálni és megnyitni a saját Cégkapujukat. A regisztrációt 2017. december 31-ig kell elvégezni.

Sajnálatosan a Cégkapu regisztrációjára szolgáló weboldal jelenleg csak magyar nyelven érhető el, amely megnehezíti a külföldi ügyfelek számára a regisztrációt.