A pénztárgépek bedrótozásának folyamata, követelményei és határideje

Kivonat a NAV sajtóanyagaiból

Az vonatkozó NGM rendelet 2013. május 1,-re halasztotta az online pénztárgépekre történő átállás határidejét, de mivel a szankcionálást időlegesen felfüggesztik, az átállás eltolható plusz adminisztráció terhe mellett.

Tehát 2013. május 1.-től kizárólag online adatkapcsolatra képes pénztárgépet lehet használni illetve beüzemelni. A főszabálya szerint eddig az időpontig minden működő pénztárgépnek képesnek kellene lennie online adatkapcsolatra.

Azokat a pénztárgépeket, amelyek nem rendelkeznek elektronikus naplóval, 2013. június 30.-ig kell lecserélni, ha el akarjuk kerülni a büntetéseket. Az elektronikus naplóval rendelkező pénztárgépek használatát 2013. december 31.-ig nem szankcionálja az adóhatóság.

Az elektronikus naplóval rendelkező, de nem online pénztárgépek forgalmáról havonta elektronikus úton kell adatszolgáltatás benyújtani az adóhatóságnak, a végleges átállásig. Az adatszolgáltatás egy kitöltendő és elektronikusan beküldendő űrlapból és egy meghatározott adattartalommal összeállított állományból tevődik össze.

Az átállást az új vagy frissített verziójú pénztárgépek forgalmazójával, szervizével érdemes először egyeztetni és ellenőrizni kell, hogy a pénztárgép valóban megfelel-e a törvényi követelményeknek és rendelkezik a szükséges engedéllyel.

A NAV tájékoztatója az online adatkapcsolatra képes pénztárgépek bevezetésről itt olvasható.